כיצד להתמודד עם רטיבות תחת הריצוף


אם אתה מוצא רצפה לחה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לתקן את הבעיה. גורם נפוץ לרצפות לחות הוא בעיות ניקוז. אלה יכולים להיגרם על ידי ניקוז קרקע או עיבוי לקוי. כך או כך, חסימת מקורות לחות אלה תמנע מהלחות להיבנות ולגרום לקומה לחה. אם הבעיה נמשכת, אתה צריך ליצור קשר עם איש מקצוע כדי להעריך את הנזק. גג דולף יכול גם לגרום לקומה לחה.

הסימפטומים של לח כוללים קילוף צבע מעל לוחות רצפה, עץ סודן וג 'ויסטים מעוותים. אתה צריך גם לבדוק בתקרה סימנים של לחות. הסימנים האלה נראים יותר במזג אוויר של לחות גבוהה. אם אתה שם לב לכל אחד מהתסמינים האלה, אתה צריך ליצור קשר עם מומחה לח בהקדם האפשרי. ישנם שני סוגים של לחות: לח עולה ולח חודר. לח עולה נגרם על ידי מים, בעוד לחות חודרת נגרמת על ידי עיבוי.

אם אתה מוצא אזור לח מתחת לריצוף הלח שלך, עליך להסיר את המים בהקדם האפשרי. שימוש בוואקום רטוב ויבש יכול לעזור לך להסיר מים עודפים. אם המים עדיין לא חדרו לשטח, אפשר גם לספוג מים עומדים עם בד יבש. זה ימנע מהמים להגיע אל תת-המטוס היבש.

ניתן גם לבדוק את רמת הלחות של תת-המטוס מתחת לריצוף באמצעות מד לחות. זה יעזור לך לזהות את תכולת הלחות של העץ ולתקן את הבעיה במקרה הצורך. דרך נוספת לגלות לחות היא על ידי בדיקת פופ-אאוט או סדקים. אלה נגרמים על ידי לחות המתפשטת בסמוך לפני השטח של הבטון, ומשאירים חללים קטנים מאחור.

רטיבות יכולה להיגרם על ידי עיבוי או אוורור לקוי. לאחר שתקבע אם יש לך בעיה לחה, תוכל ליצור קשר עם מומחה הגהה לח. מומחים אלה יכולים להעריך ולתקן כל בעיה לחה בבניין שלך. שני הגורמים הנפוצים ביותר לבעיות לחות בבניינים הם חוסר אוורור ועיבוי. אתה יכול גם לבדוק אם רטיבות גורמת נזק לריצוף שלך. אם הבעיה משפיעה על הריצוף, אתה צריך להתקשר מומחה הגהה לח.

רצפת בטון לחה יכולה להיגרם גם על ידי הגהה לחה לקויה או ממברנת בטנה מותקנת בצורה לא נכונה. מבנים מודרניים משתמשים בקרום רירית כדי למנוע מלחות להגיע לרצפה. בנוסף, מסלול הגהה לח צריך להיות מתחת למפלס הרצפה. אם זה מעל לקומת הרצפה, אז זה יהיה לדכא כל לבנים חשופים.

תכונות רבות מכילות חורים בגובה הקרקע ליד הרצפה. חורים אלה עלולים להיות חסומים או בעלי אוורור לקוי, מה שגורם ללחות מתחת לרצפה. אוורור לקוי יכול גם לגרום ללבני אוויר חסומות. איש מקצוע שמגן על הסביבה יכול לזהות את הבעיות האלה ולעבוד כדי לתקן את הבעיה מהר ככל האפשר.

הדרך הטובה ביותר להימנע מקומת בטון לחה היא להתקין מעליה מחסום לחות רצפה. על ־ ידי התקנת מחסום לחות, ניתן למנוע מקומה לחה הנגרמת מעודף לחות לפגוע בריצוף. עם זאת, חשוב לשקול את סוג הריצוף שברצונך להתקין. לדוגמה, באפשרותך לבחור ריצוף נמוך העשוי מחומר עמיד ללחות כגון MDF או chipboard.

אם יש לך רצפה רטובה, חפש את מקור הדליפה. זו יכולה להיות תקרה דולפת או מערכת צנרת. מערכת חימום דולפת ברצפה יכולה להיות גם האשם. בנוסף לכך, מי תהום עלולים לדלוף דרך היסודות שלך. תקרה דולפת יכולה להוביל להירקב או לעובש.

תסמין נוסף לבעיית לחות הוא עיבוי מתמשך. זהו סימן לכך שהלחות בחומרי המשנה גבוהה מדי. אתה צריך לקחת מדידה של הלחות באזורים אלה. ניתן להשתמש במד לחות כדי לקבוע את רמת הלחות בסוגים שונים של ריצוף. המונה יכול להצביע על כיסים ספציפיים של לחות עודפת מתחת לריצוף. בנוסף, מד לחות יכול לעזור לך לבדוק סוגים שונים של ריצוף כדי שתוכל לקבוע איזה מהם מושפע.

לאחר שתמצא את מקור הלחות, תוכל לטפל בה בהתאם. אם אינך מסוגל להסיר את המים, ייתכן שיהיה עליך להחליף את הריצוף לחלוטין. עובש יכול להתפתח גם מתחת לריצוף אם לא מטפלים בו. זה חיוני להחליף את הריצוף לפני העובש יכול לחדור לבית שלך ולגרום נזק.

לפרטים נוספים בלינק המצורף: ייבוש חול מתחת לריצוף