כיצד מגדלים ומטפחים עצי בונסאי?


עצי בונסאי הם גרסאות מיניאטוריות של עצים אמיתיים. הם שונים מאוד בהופעתם, אך בעלי מאפיינים רבים. הם יפים להפליא, ודורשים תנאים מיוחדים כדי לשמור אותם בחיים ובריאים. עץ הבונסאי המושלם חייב לחקות את תנאי הגידול האידיאליים של הוריו, לשמור על צורתו ולהיות גזום כדי לעודד פריחה ופירות.

בנוסף להשקיה טובה, עץ הבונסאי שלך זקוק לכמות האור הנכונה. חלון בהיר הוא אידיאלי, אבל הצמח לא צריך להיות באור שמש ישיר כל היום. יש להרחיק אותו גם ממקורות של חום גבוה. סוגים מסוימים של עצי בונסאי משגשגים באקלים קר יותר, ואילו אחרים עושים את המיטב באקלים חם יותר.

בנוסף לדרישת תאורה מיוחדת, עצי בונסאי דורשים גיזום תדיר יותר מאשר צמחים סטנדרטיים. עם זאת, עליך לזכור שמחירו של עץ בונסאי מבוסס על גילו ומראהו, ולא על קשיחותו. ככזה, תצטרך להקדיש זמן רב לטיפול בבונסאי שלך.

הדבר החשוב ביותר לזכור כאשר דואגים לעצי בונסאי הוא לזכור להפרות באופן קבוע. בזמן שאתה יכול להשתמש בקרקע רגילה, אתה צריך להימנע מהפריה יתר של הצמח שלך. מומלץ שילוב מאוזן של חנקן, זרחן ואשלגן. בדרך זו, השורשים יקבלו את כל החומרים המזינים שהם צריכים.

בדיקה רגילה היא גם מאוד חשובה. עצי בונסאי נוטים למזיקים ולמחלות, ואתה אמור להיות מסוגל לזהות את הסימנים של שריצה לפני שהוא יוצא מכלל שליטה. למשל, שתיית יתר עלולה לגרום לריקבון שורש. אתה צריך גם לבדוק את הבונסאי שלך על צהבהב או עלים נופלים. אם אתה מוצא שריצה, אתה יכול לטפל בו עם פתרון שטיפה כדי למנוע נזק נוסף.

במזג אוויר חם תוכל להשקות את הבונסאי בתדירות גבוהה יותר. באופן אידיאלי, אתה צריך להשקות אותו כאשר הקרקע העליונה מרגישה יבשה. אתה יכול גם לקבל בקבוק ספריי ערפל מחנות פרחים ולרסס את העץ במים. מאוד חשוב להשקות את הבונסאי שלך, במיוחד אם אתה חי באזור לח. יתרה מזו, אם אתה שם לב שיש סדקים באדמה, עליך להשקות אותה מייד. אבל אל תתנו לאדמה להיות רוויה לחלוטין. לחלופין, אתה יכול לשקם את העץ ולהחליף אדמה אבודה.

חשוב להפרות את עץ הבונסאי שלך כדי לשמור על בריאותו. הקפד להשקות ביסודיות לאחר שימוש בדשן כדי למנוע את שריפת השורשים. הקפד לקרוא את ההוראות בקפידה בטרם תשתמש בדשן. וזכרו, לעולם אל תעבדו יתר על המידה על עץ הבונסאי שלכם. אם אין לך מספיק זמן לטפל בעץ שלך, אתה עלול להיות בסכנה של פגיעה בו.

גידול ושמירה על עצי בונסאי הוא תחביב מתגמל. עצי בונסאי זקוקים לטיפול מיוחד ויכולים לגדול לגודל של עד 80 סנטימטרים. הם בדרך כלל קטנים בגודלם, אך עדינים מאוד, מה שהופך אותם לאתגר לתחזוקה. עם זאת, אם אתה מסוגל לטפל בהם, הם נראים נהדרים בבית שלך.

גידול עצי בונסאי מזרע דורש סבלנות. למינים מסוימים לוקח מספר חודשים לנבוט. אחרים יכולים אפילו לקחת כמה עונות. חשוב לזכור שתהליך זה יכול להיות יקר. למרבה המזל, יש משאבים חופשיים רבים זמינים באינטרנט. כמה מקורות טובים כוללים יוטיוב. אתה גם יכול ליצור קשר עם חדר ילדים בונסאי כדי ללמוד יותר. סביר להניח שהם יוכלו לעזור לך לחדד את הכישורים שלך.

השיטה לעיצוב עץ בונסאי תלויה בסוג החומר. לדוגמה, ירקן הוא חומר רך, מה שמקשה לחבר אותו לצורה שאתה רוצה. אם אתה לא בטוח אם אתה מוכן להשתמש בחוטים כדי לעצב את עץ הבונסאי שלך, עדיף לשכור איש מקצוע.

מתחילים צריכים לבחור זן שלא ידרוש טיפול רב. פיקוס הוא בחירה מצוינת, כפי שקל לגדול ולתחזק. העץ יימשך דורות אם יטופל כראוי. מלבד פיקוס, ישנם מינים אחרים של בונסאי המתאימים למתחילים, כמו השפלרה. עצי שפלרה דורשים השקיה רגילה וגיזום רגיל. תה פוקין, הידוע גם בשם קרמונה, הוא מין קל נוסף.