מה הם יסודות הגינון?

גינון ואחזקה

לא משנה אם מדובר בגינת נוי, ירק, פרחים או מים, תחזוקה שוטפת היא המפתח להצלחתה. ללא תשומת לב קבועה הצמחים שלך יכול להיות צפוף, מגודל או אפילו שורץ מחלות או מזיקים אם לא טופל מיד.

משטר תחזוקת גינה בסיסי צריך לכלול הדברת עשבים שוטים, דישון וגיזום. כל המשימות הללו הן פשוטות אך יכולות לשפר משמעותית את בריאות החצר שלך.

מהי תחזוקת גינה ושטח גינון?

תחזוקת גנן ושטחי גינון היא מונח מטריה לאחראים על טיפול וטיפול בחללים חיצוניים. זה כולל גינון-התקנה ותחזוקה של צמחים, שיחים, שיחים, גדרות ועצים – כמו גם שירותי גנן.

הם גם מבטיחים שהאזורים הסובבים את הגן יישארו במיטבם על ידי שטיפת לחץ של משטחים מרוצפים, ניקוי מרזבים וזרמים, והחלפת נורות או ראשי ספרינקלרים.

גננים בדרך כלל בעלי רמה עמוקה של מיומנות ומומחיות לגבי כל סוגי הצמחים, כמו גם איך לטפל בהם כדי לשמור עליהם בריאים.

חלק מהגננים עובדים כקבלנים עצמאיים, ומציעים את שירותיהם ללקוחות פרטיים או לחברות המתמחות בפארקים וגנים. הם עשויים להיות מועסקים גם על ידי עסקי גינון מסחריים או עירוניים, גני ילדים או מרכזי גינה.

מה הן החובות והאחריות של אחזקת גינה?

גננים אחראים לתחזוקה של גנים ונופים בפארק כדי להפוך אותם מושכים למבקרים. זה כולל שתילה, גידול וטיפול בצמחים, פרחים, עצים, שיחים, שיחים ומשוכות על מנת לשמור על הערך האסתטי של חללים אלה.

הם חייבים להיות מסוגלים לזהות בעיות עם צמחים ולקבוע תרופה יעילה. יתר על כן, הם צריכים להיות מסוגלים לזהות מזיקים ומחלות.

מחלות צמחים כמו חלודה לבנה, כתם עלים חיידקי, דלקת עלי כותרת אובוליניה ואנתרקנוזה עלולות להשפיע לרעה על הגינה שלך אם לא מטפלים בה. השקיה בתדירות גבוהה מדי רק תעודד מזיקים אלה; רק להשקות ככל שיידרש לכל מין ולהימנע מרוויה יתר של האדמה.

עשבים שוטים יכולים להוות מקור עיקרי למחלות בגינה שלך, לכן נקט בצעדים לחיסולם ברגע שהם מופיעים. לא רק עשבים חונקים את שורשי הצמחים הבריאים, הם מספקים מחסה למזיקים ומחלות כאחד; הם תופסים מקום שאחרת ניתן היה להשתמש בו טוב יותר על ידי תכונות אחרות בחצר.

האם כדאי להשקות גינה מידי לילה?

גננים מהרהרים לעתים קרובות אם יש צורך להשקות את הגינה שלהם כל לילה. אמנם זה לא תמיד הכרחי, אך שימוש בטיימר להפעלת הממטרה או הצינור שלך בלילה יכול להועיל מאוד.

רוב צמחי הגן דורשים לפחות סנטימטר מים בכל שבוע, אם כי חלקם עשויים להזדקק ליותר במהלך תקופות יבשות. אתה יכול לקבוע כמה מים הגינה שלך דורשת באמצעות מד גשם.

השקיה עמוקה חיונית לצמיחת שורשים, מכיוון שהיא מעודדת אותם לשקוע עמוק יותר באדמה במקום לגדול רדודים יותר. יתר על כן, השקיה שבועית הופכת את הצמחים שלך לעמידים יותר בפני מחלות ובעיות חרקים.

לפני השקיה, וודא שהאדמה אינה יבשה על ידי הכנסת דיבל או כוס קטנה ומשיכתה החוצה כדי לראות אם לחות חדרה לעומק של כמה סנטימטרים. אם כן, המתן יום אחד לפני השקיה שוב.

איזה סוג גינה היא הקלה ביותר לתחזוקה?

עם העיסוק והשינויים של החיים, זה יכול להיות מאתגר למצוא זמן לגינון. אבל עם כמה אסטרטגיות פשוטות, אתה יכול ליצור גן ללא מאמץ הדורש תחזוקה מינימלית ומאמץ.

תחזוקת גינות נמוכה הן על כל להיות אסטרטגי עם הפריסה שלך, בחירת צמחים הדורשים מעט ללא טיפול נוסף, ובחירת ירוקי עד לצמחייה קרירה כל השנה. הוסף קצת צבע עונתי עם שיחים ירוקי עד כמו יונימוס או לבנדר למגע ייחודי באמת.

דרך נוספת לחסוך בעבודה היא חיפוי. הצבת שבבי חצץ או קליפה בין צמחים תמנע צמיחת עשבים שוטים ותעזור למים להישאר במקום שהם שייכים-לאן שהם שייכים!

שתילת אלטרנטיבה לדשא, כמו עשבים הדורשים חיתוך שנתי בלבד או צמחים רב שנתיים המכסים קרקע, יכולה להיות רעיון מצוין. המפתח הוא בחירת צמחים המתאימים למיקום, לאקלים ולסוג הקרקע שלך.

פרטים נוספים בלינק המצורף: אחזקת גינות, בר גינון